Fleur (16 jaar) in

Papa, ik mis je

Lieve papa,

Ik weet niet eens of ik je wel zo wil noemen, ‘papa’. Want ben je nou wel een papa voor mij? Ik dacht dat een papa iemand is die van zijn kind houdt en dat ook laat merken, iemand die zijn kind onvoorwaardelijk steunt en altijd voor zijn kind klaar staat. Iemand op wie je boos kunt worden en op mag mopperen als het allemaal even niet meezit, zonder dat diegene ook boos wordt en tegen je schreeuwt. Helaas klopt mijn beeld van een vader niet meer met de werkelijkheid. Waarom is het zo veranderd, waarom ben jij zo veranderd? Ik mis hoe we samen naar The Voice keken, hoe we samen boodschappen deden en zelfs hoe we discussieerden als ik weer eens chagrijnig was. Ik mis de warme knuffels en de gezellige avondjes. Waarom kunnen we het niet weer fijn hebben samen, stoppen met ruzie maken en doorgaan met hoe het was? Ik wil niet boos op je zijn, maar je maakt het me niet makkelijk. Papa, ik mis je. Wanneer komt de oude jij weer terug?

Fleur

Op de hoogte blijven
Laat het mij weten wanneer er
guest

4 Reacties
nieuwste
oudste meest gestemd
Inline Feedbacks
View all comments
Nadia
Nadia
8 jaren geleden

Hoi Fleur, Wat een ontzettend aangrijpend berichtje, zeg! Ik kan me hierdoor heel goed indenken in hoe jij je zou moeten voelen nu op dit moment. Wat lastig dat het allemaal niet meer zo gaat zoals je zou willen dat het was en dat je nu met deze gevoelens aan het worstelen bent. Ik vind het heel goed van je dat je deze gevoelens op deze manier kunt opschrijven en hoop dat het je ook een beetje op zal luchten. Het lijkt me super rot om je vader zo te missen bij alle normale en gezellige dingetjes die jullie samen… Lees verder »

selina
selina
8 jaren geleden

Wat heb je dat mooi geschreven. Ik hoop voor je dat de gezellige tijd met je vader terug kan komen ik zou dat ook missen als ik als het niet meer gezellig kan zijn terwijl dat wel altijd is geweest.

Aron
Aron
8 jaren geleden

Beste Fleur, Wat heb jij mooi omschreven hoe jij je voelt in jouw berichtje zeg! Ik kan mij heel goed voorstellen dat het erg moeilijk is dat er zoveel veranderd is. Het is onmogelijk om aan zo’n situatie te wennen en dat maakt het extra moeilijk. Ik zou voor jou willen dat de situatie weer zou worden zoals hij was, maar dat is natuurlijk niet zo. Ik kan je alleen meegeven dat het erg belangrijk is om er met mensen over te praten. Kies een vertrouwd persoon in jouw eigen omgeving en praat eens over het onderwerp met deze persoon.… Lees verder »

Pim
Pim
8 jaren geleden

Beste Fleur, Het is af en toe lastig als je deze dingen niet met terug ziet met je pa. Ik kan hier uit geen duidelijke reden halen waarom je vader zich anders is gedragen maar dit kan vele redenen hebben zoals stress. Mijn ouders stonde ook niet altijd voor me klaar als ik problemen had maar uiteindelijk ook al gaan ze niet altijd 100% voor me zijn het wel de mensen die het meest van me houden en een moord voor me zouden plegen. Niet elke ouder is in staat 100% voor hun kinderen te gaan ook al willen ze… Lees verder »