Sam (11 jaar) in

Verdrietig

Hoi! Ik ben Sam en in de laatste week van de vakantie hebben mijn ouders verteld dat ze gaan scheiden, ik vind dit extra moeilijk omdat ik PDD-NOS (autisme) heb.

Ik ben dan ook erg verdrietig….
Heeft iemand wat tips voor mij? ๐Ÿ™

Op de hoogte blijven
Laat het mij weten wanneer er
guest

4 Reacties
nieuwste
oudste meest gestemd
Inline Feedbacks
View all comments
Sam
Sam
8 jaren geleden

Hoi Celeste, Anne en Kevin,
Dank jullie wel, op het moment is de scheiding bijna klaar.
Ik heb het geprobeerd en het hielp heel erg!

Dank jullie zo veel,
Sam.

Kevin
Kevin
8 jaren geleden

Ik heb zelf ook autisme hetzelfde als jou sam ik ben twaalf jaar en mijn zijn ook aan het scheiden ik weet hoe moeilijk het is. Ik heb een tip voor je probeer er het beste van te maken en praat met andere mischien kunnen je helpen

Anne
Anne
8 jaren geleden

Hallo Sam,

Wat vervelend voor je! Het is erg stom als ouders gaan scheiden, vooral als je dat zelf niet verwacht.

Praat met je ouders over de situatie. Geef aan dat je het moeilijk vind en geef ook aan wat jij graag wilt. Bijvoorbeeld waar je wilt wonen en wat je op moment extra nodig hebt van je ouders.

Ga vooral ook leuke dingen doen met vrienden, om het vervelende gevoel van je af te krijgen.

Ik wens je veel liefs,

Anne

Celeste
Celeste
8 jaren geleden

Hi Sam, Wat goed dat je een berichtje hebt geplaatst op dit forum. Dit is al een hele grote stap op zoek naar een oplossing. Ik snap dat je erg verdrietig bent nu. Een scheiding is niet niks en neemt een hoop veranderingen met zich mee. Zoiets went natuurlijk niet meteen en heeft zeker wat tijd nodig. Wat daar het meeste bij helpt is: ‘praten’. Probeer te praten over het verdriet wat jij nu voelt en over de extra zorg die jij nu meedraagt omdat je het moeilijker vind omdat je PDD-NOS hebt. Praat met jouw ouders of eventueel een… Lees verder ยป