Gappie (12 jaar) in

Ik haal mezelf naar beneden

Hallo ik ben Gappie ik heb begin deze vakantie gehoord dat mijn ouders gaan scheiden ๐Ÿ™ Ik merk dat ik er heel veel moeite mee heb. Op ‘De middelbare school’ gaat het wel aardig goed, maar thuis niet, ik ben telkens boos en heel verdrietig en het lijkt of alles tegenvalt ik haal mijzelf heel veel naar beneden. En ik zeg vaak dat ik DOOD wil. En een week geleden hoorde ik dat mijn zus bij mijn moeder wil wonen dat vind ik ook heel moeilijk.

Weten jullie misschien hoe ik mij iets beter kan gaan voelen?
Bedankt,

Groetjes Gappie Guido

Op de hoogte blijven
Laat het mij weten wanneer er
guest

4 Reacties
nieuwste
oudste meest gestemd
Inline Feedbacks
View all comments
Anne
Anne
8 jaren geleden

Hallo Gappie, Ik kan begrijpen dat je de situatie lastig vind. Maar ik denk dat je (ook al denk je dat nu op moment nog niet!) gaat wennen aan deze situatie. Elke ervaring in je leven maakt je achteraf gezien sterker! Ik denk dat je op moment, vooral moet communiceren met je vader en-/of moeder over je emoties. Vaak lucht dit op en blijf je er niet mee zitten! En het is belangrijk om op moment ook dingen te doen, die je extra leuk vind. Ga bijvoorbeeld in de natuur wandelen of skeeleren. Dan heb jw wat afleiding! Ik wens… Lees verder ยป

Meike
Meike
8 jaren geleden

Hoi Gappie, Eerst wil ik even zeggen dat ik het heel goed van je vind dat je een berichtje op dit forum zet en zo hulp probeert te zoeken. Wat ontzettend naar voor je dat je ouders gaan scheiden en dat je je er zo rot door voelt. Het is dan ook niet niks en ik begrijp heel goed dat je het er moeilijk mee hebt. Ik wil je aanraden om hier wel met iemand over te praten. Zo krop je het niet op. Dit kan natuurlijk met je ouders, familielid of vriend maar misschien is er bij jullie op… Lees verder ยป

Gappie
Gappie
8 jaren geleden

Bedankt Lynn,
Je laat mij op een andere manier denken.

Lynn
Lynn
8 jaren geleden

Hoi Gappie, Wat goed dat je een berichtje stuurt op ons forum als je je niet zo goed voelt. Ik kan me voorstellen dat je het heel moeilijk vindt dat je ouders gaan scheiden. Deze beslissing van je ouders zorgt ervoor dat er heel veel verandert in je omgeving. Je ouders gaan apart wonen, misschien moet je zelfs wel verhuizen en naar een nieuwe school. Er zijn veel dingen die opeens anders gaan dan je gewend bent en misschien moet je ook opeens beslissingen maken die je nooit hebt moeten maken. Ik kan me heel goed voorstellen dat je je… Lees verder ยป