Hendrik jan (13 jaar) in

Mijn stiefmoeder helpt me niet

Hoi mensen op dit forum,

Mijn ouders zijn sinds juni gescheiden en in maart was er diabetis bij mij geconstateerd, ik vind het heel vervelend want mijn stiefmoeder helpt mij er helemaal niet mee, ze koopt alleen maar eten en drinken wat haar kinderen lekker vinden en dat is vooral eten met veel suiker erin, Ze geeft ook niets om ons (mijn broertje mijn zusje en ik).

Ik ben erachter gekomen dat mijn stiefmoeder zich volledig bind aan mijn vader want ze heeft Netflix en dat soort accounts op mijn pa zijn email gezet met haar eigen naam, ik denk dat ze ons het huis uit wil want ze heeft twee gezichten 1 als mijn vader er is en 1 als hij er niet is dat is best wel vervelend.

Ik vind het heel moeilijk om hiermee om te gaan want mijn pa is ook iemand die voor niks open staat dus praten werkt niet heeft iemand tips voor mij

Op de hoogte blijven
Laat het mij weten wanneer er
guest

3 Reacties
nieuwste
oudste meest gestemd
Inline Feedbacks
View all comments
Aron
Aron
8 jaren geleden

Hallo Hendrik Jan, Wat vervelend voor je dat je in deze situatie zit. Ik kan mij inderdaad voorstellen dat het erg rot is dat jouw stiefmoeder alleen maar eten met veel suiker koopt terwijl jij diabetes hebt. Je geeft aan dat jouw vader niet zo’n prater is, daardoor is het natuurlijk nog eens extra moeilijk om erover praten. Misschien kun je eens proberen om erover te praten samen met een vertrouwd persoon erbij (en tevens iemand die jouw vader ook goed kent en vertrouwt zou helemaal fantastisch zijn). Misschien reageert jouw vader dan wel heel anders. Je zult dan vast… Lees verder »

Anne
Anne
8 jaren geleden

Hallo Hendrik Jan, Bedankt voor je bericht en wat vervelend dat je stiefmoeder geen rekening met je houdt. Dit is niet aardig. Heb je haar hierover al een keertje aangesproken? Je zou nog eens duidelijk kunnen maken, dat je het niet leuk vind, dat ze met boodschappen geen rekening houdt met jou diabetis. Je zou dan ook kunnen zeggen, dat het wel om je gezondheid gaat. Gezonde en suikervrije producten, zijn voor jou natuurlijk zeer belangrijk. Ik zou als ik jou was, ook tegen haar zeggen, dat je merkt dat ze niets om jou geeft. Misschien heeft ze ool nog… Lees verder »

Lynn
Lynn
8 jaren geleden

Hoi Hendrik Jan, Goed van je dat je een berichtje op ons forum hebt geplaatst als je tips wilt! Ik kan me voorstellen dat het heel vervelend is als je stiefmoeder totaal geen rekening met je houdt. Zeker met zoiets belangrijks als je gezondheid. Daarnaast lijkt het me ook echt niet fijn als je stiefmoeder anders doet als je alleen met haar bent dan als je vader erbij is. Er zijn denk ik een aantal dingen die je kunt doen. Zo kun je bijvoorbeeld eens met je stiefmoeder gaan praten over dat je het echt niet fijn vindt dat ze… Lees verder »