Aniek (15 jaar) in

Twijfel

Hey pap,
Hoe is het? Wil je weten hoe het met mij gaat? Eigenlijk wel goed. Het is nu ongeveer een half jaar geleden dat ik voor het laatst naar jou toe ben gegaan. Ik woon nu bij mama en ik heb het best naar mijn zin. Maar toch.

Jij hebt het echt verpest bij mij door bijvoorbeeld niet te accepteren dat ik soms bij mama moest blijven om naar de competitie te gaan. Of mij veel te laat een verjaardagscadeau geven. Of helemaal boos op mij te worden omdat ik school heb tot half 5, en jij mij dan later moet ophalen. Maar pap. Kan je iemand die zich niet als een vader gedraagt wel pap noemen? En kan je toch verlangen naar een vader die wel normaal doet als je iets hebt? Dat is toch normaal? Ik weet het niet meer. Ik ben heel erg boos. Maar ook toch een beetje verdrietig.

Maar nu wil je het ineens goed mij maken. Moet ik dat dan accepteren of niet? Of moet ik eens alle tranen tellen die ik om jou heb gehuild. Of kijken hoeveel uren ik koppijn door jou heb gehad. Ik twijfel pap. En ik weet niet of ik het wel wil goed maken.

Ik heb denk ik nog een beetje tijd nodig.

Liefs,

Je dochter.

Op de hoogte blijven
Laat het mij weten wanneer er
guest

4 Reacties
nieuwste
oudste meest gestemd
Inline Feedbacks
View all comments
Nadia
Nadia
8 jaren geleden

Hallo Aniek, Jeetje, wat een ontzettend mooi berichtje, zeg! Zelf heb ik ook geen contact meer met mijn vader en ik vind jou berichtje en het gevoel dat je hierin beschrijft zó knap! Ik denk dat jou berichtje een heel goed voorbeeld is van hoe een kind zich kan voelen wanneer er geen contact met één van de ouders meer is. De vragen die jij jezelf stelt zijn in dit soort gevallen heel herkenbaar! Je hebt er zelf voor gekozen om geen contact meer te hebben, maar toch blijft het altijd aan je knagen, doordat de situatie niet is zoals… Lees verder »

Anouk
Anouk
8 jaren geleden

hoi Aniek, wauw…..echt ik heb de tranen in mijn ogen ik denk dat dit voor een heleboel mensen precies beschrijft hoe zij zich voelen. voor mij in iedere geval wel! ik ben echt sprakeloos. heel veel sterke ermee en wat je ook beslist ik vind het heel knap dat jij je gevoelens zo goed kunt omschrijven! ik denk dat als je vader dit zou lezen hij zich wel eens achter de oren zou krabben en heel veel spijt zou hebben wat hij zijn geweldige dochter aan heeft gedaan! sterkte en succes met je moeilijke beslissing. je bent super dapper vind… Lees verder »

Lynn
Lynn
8 jaren geleden

Hoi Aniek, Wat een ontzettend mooi berichtje heb je achter gelaten op ons forum! Je mag echt trots op jezelf zijn dat je op een prachtige manier je gevoelens op papier hebt gezet. Of je het goed wilt en kunt maken, kun je natuurlijk alleen zelf beslissen. Ik denk dat je moet doen, waar jij je goed bij voelt. Ik merk aan je dat je je vader hebt gemist in het afgelopen half jaar, maar ook dat hij je heel veel pijn heeft aangedaan. Het is nu aan jou om te bepalen of je hem dat gaat vergeven en opnieuw… Lees verder »

Anne
Anne
8 jaren geleden

Hallo Aniek,

Dit is een hele mooie brief aan je vader. Hierin zitten al je gevoelens verwerkt. Het zou mooi zijn, om dit ook aan je vader voor te leggen. Hierdoor weet hij precies wat je denkt en voelt. Dan kunnen jullie misschien, aan jullie band werken!

Ik wens je veel liefs.

Anne