Iemand (15 jaar) in

Week op-Week af

Hey.. Mijn ouders zijn sinds Januari gescheiden en sinds het begin van de zomervakantie woont mijn moeder ergens anders. Er is een verdeling gemaakt over wanneer ik waar ben. Op maandag ga ik naar mijn moeder, daar blijf ik tot woensdag, dan ga ik weer naar mijn vader waar ik tot vrijdag blijf of het weekend. Maar dat is dus om en om. Dus het is altijd 5 bij mn moeder, 5 bij mn vader, 2 bij mn moeder, 2 bij mn vader.

Toen mijn ouders net uit elkaar waren heb ik een brief van de kinderrechter gehad met de vraag of ik het hier mee eens was. Ik heb toen ja gezegd, maar dacht er toen niet zo over na.

Ondertussen houden we al een paar weken deze verdeling aan, en ik vind hem vreselijk… En al helemaal als ik volgende week naar school ga. Dit wordt een heel gedoe met boeken, dat weet ik nu al. Mijn ouders wonen maar een kwartier uit elkaar, maar ik heb alsnog geen zin om steeds heen en weer te gaan fietsen om boeken te halen die ik dan weer nodig heb… En buiten dat is het gewoon rot als je ergens maar 2 dagen bent en dan al weer weg moet. Ik vind deze hele verdeling gewoon super slecht.

Ik wil er dus week-week van maken. En dan gewoon elke zondag over gaan van mn vader naar mn moeder. Dit zou mij persoonlijk veel meer rust geven. Maar het probleem is dus dat mijn moeder dit totaal niet wil. Waarom weet ik ook niet. Ik heb gevraagd, maar ze geeft geen goede reden, “daarom niet,” is wat ze vooral zegt.. Mijn vader daarentegen vindt het prima

Maar ik ben 15 jaar. Dus zou ik dit zelf kunnen beslissen, of moeten mijn beiden ouders het hier mee eens zijn..?

Op de hoogte blijven
Laat het mij weten wanneer er
guest

6 Reacties
nieuwste
oudste meest gestemd
Inline Feedbacks
View all comments
Siebe
Siebe
8 jaren geleden

bij mij is de verdeling waneer ik bij mijn vader en mijn moeder ben precies hetzelfde ik heb een idee op die boeken, wat ik zelf ook doe want ik heb ook geen zin om heen en weer te fietsen. ik heb daarom een fietstas gekocht daarin doe ik mijn boeken ( als het woensdag is) in mijn fietstas voor donderdag, vrijdag. in mijn schooltas doe ik mijn boeken voor woensdag. ik kom langs het huis van vader als ik naar school ga dus als ik van mijn moeder vandaan kom dan zet ik mijn boeken in de gang. één… Lees verder »

Iemand
Iemand
8 jaren geleden

Ga ik doen! Iedereen bedankt voor de reactie! 🙂

John
John
8 jaren geleden

Hoi, ik heb dit ook ongeveer gehad. Je kunt het beste eerst proberen te praten met je ouders. Dat ging bij mij niet. ik heb toen een brief gestuurd aan de kinderrechter en vertelt waarom ik het anders wilde. Toen zijn door de kinderrechter mijn ouders en ik daar geweest en heeft de kinderrechter gezegd dat het ging veranderen. Nu woon ik de ene week bij mijn vader en de andere bij mijn moeder. Helemaal top! Succes er mee.

Iemand
Iemand
8 jaren geleden

Praten met zn drieeën gaat niet lukken vrees ik.. Ik heb al tegen mijn moeder gezegd waarom ik het week-week wil. Maar ze zegt dat ik niet zo moeilijk moet doen en mijn draai wel zal vinden..

Meike
Meike
8 jaren geleden

Hoi iemand, Wat naar dat je ouders uit elkaar zijn. Dat is nooit fijn. Ik snap het heel goed dat je de regeling anders zou willen. Ik denk dat als je dat echt wil dat je het beste eens met je ouders daar over kan praten. Je mag namelijk wel aangeven wat jij zou willen en waar je zou willen wonen maar het is natuurlijk wel een stuk makkelijker als je ouders het daar ook mee eens zijn. Probeer het gewoon eens uit te leggen waarom je het prettiger lijkt om week om week bij een van je ouders te… Lees verder »

Frederike
Frederike
8 jaren geleden

hi iemand,
ten eerste wat rot voor je dat je ouders uit elkaar zijn. ik snap dat je de regeling iets anders wilt zodat je een vastere week hebt mijn ouders zijn ook gescheiden en ik heb week om week ik vind dit persoonlijk wel fijn. misschien kan je met allebei je ouders gaan praten met z’n drieën misschien helpt dat? en je mag zelf wel al bepalen waar je wilt wonen maar het handigste is natuurljk dat je ouders het oke vinden
ik wens je veel sterkte
liefs frederike.