Kleinzusje (16 jaar) in

Is dit mijn kans?

Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 6 jaar was. Mijn vader wou me toen bij hem houden. Doordat hij een Franse vrouw heeft leren kennen heeft hij die beslissing ingenomen en heeft me bij mijn mama “gedumpt”. Ik was jong en wist niet wat er gebeurde. Ik woonde dus bij mijn mama en ging om de 14 dagen, 1 weekend naar mijn vader en tijdens de vakanties.
Op mijn twaalf jaar, kwam mijn vader bij me huilen met een brief. Wegens geld problemen zou hij zijn villa moeten verkopen en was zijn enigste oplossing dat ik bij hem kwam wonen voor kindergeld te trekken etc. Ik was zo onmachtig en heb ja gezegd tegen mijn zin. Mijn vader heeft dit op een verschrikkelijke manier gedaan en ik heb, sinds mijn relatie met mijn moeder beter is, altijd willen terugkeren. Mijn vader woont aan de andere kant van België, ze spreken daar dus Frans. De scholen zijn daar heel anders en mijn Nederlands is er door achteruit gegaan.
Tussen mij en de dochters van mijn Franse stiefmoeders is er altijd oneerlijkheid geweest. Na 4 jaar is het moeilijk om zomaar terug te keren naar mama. Andere taal, andere school. Durf ik het wel aan papa te vertellen? Ik moet in augustus bij hem blijven. Ook al ben ik 16 jr, zaterdag gloeide de tranen uit mijn ogen omdat ik wist dat ik zou terugkeren. Ik weet niet hoe ik me bij deze situatie moet voelen. Heel mijn familie woont aan mijn moeders kant, in Walonie heb ik alleen mijn vader die van s’morgens tot s’avonds werk. Is dit mijn kans om terug te komen naar mijn mama? Moet ik doorzetten? Ga ik weer iedereen kwetsen zoals toen?

Dit is een samenvatting van het verhaal, vele details worden niet verteld, te weinig tijd en ik heb dringend hulp nodig.
Veel liefs, een klein zusje in nood.

Op de hoogte blijven
Laat het mij weten wanneer er
guest

2 Reacties
nieuwste
oudste meest gestemd
Inline Feedbacks
View all comments
Nadia
Nadia
8 jaren geleden

Hallo Kleinzusje, Bedankt dat je ons in vertrouwen wilt nemen met je heftige berichtje. Wat zal deze tijd voor jou moeilijk zijn geweest, zeg! En nog steeds. Ik ben het heel erg eens met het berichtje dat Meike je heeft gestuurd. Ik wil je alleen nogmaals op je hart drukken; Denk alsjeblieft niet dat je iedereen zult gaan kwetsen of dat je mensen vroeger al gekwetst hebt. Jij bent niet de oorzaak van de keuzes van je ouders en voor ons als kinderen van gescheiden ouders, helemaal op die leeftijd, is het dan ook moeilijk om binnen deze keuzes onze… Lees verder »

Meike
Meike
8 jaren geleden

Hallo Kleinzusje, Wat dapper van je dat je hier je verhaal durft te vertellen en zo ook hulp probeert te zoeken. Wat ik nu uit je verhaal begrijp is dat je toen je twaalf was eigenlijk een beetje tegen je zin bij je vader aan de andere kant van het land bent gaan wonen zodat hij kinderbijslag kon trekken van de overheid. Dit is natuurlijk niet helemaal netjes van hem. Je hoort niet alleen te willen dat je kind bij je komt wonen zodat je er als het ware geld aan kan verdienen. Ook begrijp ik uit je verhaal dat… Lees verder »