kristel (0 jaar) in

Betweter

hoi,

mijn ouders zijn gescheiden en dat is erg lastig. mijn vader kreeg een vriendin en mijn moeder kreeg een vriend. allemaal super leuk en aardig maar niet heus.

met vriend van mijn moeder kan ik goed opschieten, met de vriendin van mijn vader niet en ik weet soms gewoon niet wat ik moet doen. ze bemoeit zich super veel met mij

een poosje terug had ik ruzie met mijn vader en ben ik boos terug gegaan naar mijn moeder, maar altijd als we het gaan uitpraten zit zij er bij, voert zij het wordt en zegt mijn vader niks

nu gaan ik en mijn vader het uitpraten met jeugdzorg er bij en is zij er dus niet bij, maar als ik daar kom moet ze natuurlijk ook alles weten en zo. het is zo’n betweter, verschrikkelijk irritant dus

heeft er iemand tips?

kristel

Op de hoogte blijven
Laat het mij weten wanneer er
guest

4 Reacties
nieuwste
oudste meest gestemd
Inline Feedbacks
View all comments
Romy
Romy
8 jaren geleden

Hey Kristel, Ik zit in een soortgelijke situatie, alleen zijn mijn ouders als gescheiden sinds mijn vierde. Ik ben nu 15. Met mijn stiefvader kan ik het heel goed vinden. Hij is grappig en ik kan altijd bij hem terecht. Met mijn stiefmoeder kan ik het normaal ook goed vinden, alleen ze bemoeit zich ook teveel met mij. Er is altijd wel iets dat ik niet goed doe. Als ik dan met mijn vader praat over iets, maakt niet uit wat, dan zal hij altijd aan haar vragen of het goed is wat hij zegt. Ik heb ook nog een… Lees verder »

Aron
Aron
8 jaren geleden

Hallo Kristel, Wat lastig voor jou dat jouw stiefmoeder zich met allemaal dingen bemoeit. Ik kan mij voorstellen dat je dit erg vervelend vindt. Ik vind het ook ontzettend vervelend als mensen zich met mij gaan bemoeien, terwijl ze eigenlijk er niet zo heel erg veel over te zeggen hebben. Als ik jou was, zou ik in het gesprek van Jeugdzorg gewoon eerlijk zijn en vertellen wat jij voelt. Je gevoelens uiten naar andere mensen is erg belangrijk. Jij voelt je er prettig bij dat je het hebt kunnen vertellen en misschien realiseert jouw vader zich ook wel beter wat… Lees verder »

kristel
kristel
8 jaren geleden

hoi

dankje Nadia ik hoop ook dat het snel beter gaat
ik wordt er scheidziek van
nogmaals dankje wel voor je tips

gr. Kristel

Nadia
Nadia
8 jaren geleden

Hoi Kristel, Wat een vervelend gedoe, zeg! Ik kan het heel goed begrijpen dat je het verschrikkelijk irritant vindt wanneer de vriendin van je vader zich met jou bemoeit. Zij is natuurlijk niet jouw biologische moeder en wanneer je niet zo goed met haar op kan schieten, kunnen situaties als deze al sneller irritaties met zich meebrengen. Heb je het er al eens met je vader over gehad dat je het zo vervelend vindt wanneer de vriendin van je vader er altijd bij zit of dat ze altijd alles moet weten? Misschien heeft je vader hier zelf nog nooit over… Lees verder »