Julia (15 jaar) in

Ze doet het zelf ook

Hallo allemaal,
Mijn ouders zijn 2.5 jaar geleden gescheiden, dit is lastig maar gelukkig wel te doen. Mijn vader is denk ik een jaar of misschien iets eerder begonnen met daten. Als hij dan een relatie met iemand had, vertelde hij het mij omdat hij vond dat ik er het recht op had om het te weten en het niet van iemand anders zou horen. Op het begin was dit lastig om aan te horen en daarom was (is) mijn moeder er ook boos om als hij zoiets zegt. Maar goed nu zat ik dus even voor de vakantie (morgen vroeg) op mijn moeders oude iPad, toen ik een email melding zag. Deze heb ik toen bekeken (wat fout is, dat weet ik) en toen zag ik drie berichtjes van een man waar zij (neem ik aan, aangezien de berichtjes nogal eh intiem waren) een relatie mee heeft. Maar moet ik nu zeggen dat ik dit weet, meer proberen te weten te komen of gewoon niets zeggen? Ik voel me echt een beetje veraden met hoe boos zij op mn vader was, ze doet het zelf ook! Eigenlijk vind ik mn vaders wijze ook gewoon beter, dan weet je het meteen en is er geen stiekem gedoe. Iemand advies hoe ik hiermee moet handelen? Had nooit gedacht dit te moeten doen 3 jaar geleden.

Op de hoogte blijven
Laat het mij weten wanneer er
guest

2 Reacties
nieuwste
oudste meest gestemd
Inline Feedbacks
View all comments
Yannick
Yannick
8 jaren geleden

Hoi Julia, Dankjewel voor je berichtje:-) Ik begrijp heel goed dat je nu twijfelt en in een lastige situatie zit. Vertel je het wel of juist niet? Als ik eerlijk ben, denk ik dat het goed is om dit wél te vertellen. Om er gewoon over te beginnen tegen je moeder. Ten eerste: je bent dan eerlijk. Je bent eerlijk tegenover jezelf, jij weet dat je het gezien hebt en je blijft er anders enorm mee worstelen in je hoofd. Maar ook tegenover je moeder is het eerlijk. Je hoort natuurlijk eigenlijk niet haar berichtjes te lezen. Misschien kun je… Lees verder »

Anne
Anne
8 jaren geleden

Hallo Julia, Bedankt voor je bericht. Wat een stomme situatie en ik begrijp je goed. Het is beter om te weten, wat er in het leven van je ouders speelt, in plaats van toevallig meekrijgen. Zo voel jij je natuurlijk ook min of meer verraden door je moeder. De keuze is natuurlijk aan jou, als ik jou was zou ik wel je moeder op de berichtjes aanspreken. Ik zou dan ook zeggen, dat ze beter eerlijk had kunnen zijn. Je had de berichtjes toevallig gezien en je voelt je nu door haar gedrag verraden. Daarbij kun je dan bijvoorbeeld ook… Lees verder »