Tom (12 jaar) in

Slechte dingen over mijn vader

Hallo, sinds kort (3/4 maanden heeft mijn moeder een nieuwe vriend, mijn moeder heeft een hekel aan mijn vader en vertelt daarom allerlei slechte dingen waar ze geeneens van weet hoe het in elkaar steekt, daarom is de vriend van mijn moeder erg boos op mijn vader.
Hij maakt dreigingen zoals bijvoorbeeld als hij mijn vader ziet dan… Je weet wel.
Hij zei vandaag ook tegen mijn broer dat hij hem op zou wachten bij het bejaarden tehuis van mijn opa en oma.
Vandaag vroeg ik of ik met mijn vader naar mijn opa en oma mocht, toen zei mam nee omdat woensdag de vaste dag is, maar ik ga bijna nooit met woensdag iets met mijn vader doen.
Daarom zei ik dat het nergens op sloeg.
Mijn moeder ging toen allerlei tegen argumenten bedenken en natuurlijk hielp de vriend van mijn moeder.
Ik dacht echt BEMOEI JE ER NIET MEE!
Maar ja, dat durf je dan niet te zeggen.
Mijn broer zei vandaag ook dat het onzin was en dat ik gewoon mag gaan waarneer ik wil.
Toen zeiden ze dat dat niet zo was weer met dezelfde reden (woensdag is de vaste dag).
Daarna rende mijn broer boos en verdrietig naar boven door alle dreigementen tegen mijn vader.
Mijn broer was dus boos en gooide keihard de deur dicht, waardoor de vriend van mijn vader boos werd en achter hem aan rende en uit eindelijk een klap tegen zijn gezicht gaf.
Toen liep mijn broer weg naar mijn vader die toevallig in dezelfde stad was

Op de hoogte blijven
Laat het mij weten wanneer er
guest

5 Reacties
nieuwste
oudste meest gestemd
Inline Feedbacks
View all comments
Tom
Tom
8 jaren geleden

hallo iedereen, erg bedankt, het heeft erg geholpen!

Rosa
Rosa
8 jaren geleden

Heey Tom,
Wat naar! Ik weet heel goed hoe het voelt als je moeder een hekel heeft aan je vader en ook als je stiefvader daar aan mee doet/helpt. Probeer er met iemand over te praten zoals met je:
-vader
-moeder
-opa en oma
-docent die je vertrouwd (als je nog op de basisschool zit een juf of meester die je vertrouwt)
-vrienden
Maar misschien helpt het ook om er gewoon eens met je broer samen naar je ouders te gaan.
Succes!!!
Liefs,
Rosa

Lonneke
Lonneke
8 jaren geleden

Hoii Tom, ik snap je probleem want mijn moeder doet hetzelfde! op donderdag mag ik niet naar papa want dan is het ‘mamadag’ wat ik heb gedaan is met de ‘mediator’ gepraat en dat heeft heel erg geholpen! praat met iemand!

Aron
Aron
8 jaren geleden

Hoi Tom, Wat een vervelende situatie zeg! Als ik het lees, word ik er zelfs een beetje boos over hoe jouw moeder en haar vriend tegen jou en jouw broer doen. Dat hoef je ook zeker niet te accepteren. Het is natuurlijk ontzettend moeilijk om met jouw eigen moeder en/of haar vriend over deze situatie te praten. Ik denk dat het ook geen zin heeft om hierover te praten met hun, want als ik jouw verhaal zo lees, denk ik dat ze niet naar jou luisteren in de juiste zin. Ik denk dat het in jouw situatie heel goed is… Lees verder »

Delphine
Delphine
8 jaren geleden

Hi Tom, Wat een vervelende situatie voor jou zeg. Het is nooit leuk als je moeder een hekel heeft aan je vader. En je stiefvader ook, dat is veel. Misschien kan je ze allebei onze open brief geven op het moment dat ze niet meer boos zijn? http://www.villapinedo.nl//open-brief-aan-alle-gescheiden-ouders/ Je mag je ouders gewoon vragen: * Om geen kant te kiezen * Om geen slechte dingen over je vader te zeggen * om de ruimte te krijgen om van hun allebei te houden. Nouja, misschien heb je hier wat aan. Je bent niet alleen, Tom. We zijn hier om je op… Lees verder »