jongen (9,5 jaar) in

Ik wil niet daar slapen

hallo, ik ben een jongen van 9,5 jr jong. Mijn vader is 2,5 jaar geleden bij een nieuwe vriendin gaan wonen. Ik was toen 7 jaar. In de jaren ervoor was mijn vader vaak weken achter elkaar van huis. Ik houd erg veel van mijn vader. Heel af en toe spreken we af, dat is altijd erg leuk. Altijd wil mijn vader dan dat ik bij hem logeer/slaap. Als ik zeg dat ik dat niet wil wordt hij boos, verdrietig etc.etc.
Ik wil gewoon bij mama thuis slapen dat is het huis dat ik al heel lang ken.
Mijn zus is 11 jaar en slaapt wel bij papa. Zij vindt t heel erg dat ik niet ook daar slaap en zij voelt zich heel erg alleen. Ze vindt t zielig voor papa als hij huilt en wordt dan boos op mij.
wat moet ik nou doen?

Op de hoogte blijven
Laat het mij weten wanneer er
guest

2 Reacties
nieuwste
oudste meest gestemd
Inline Feedbacks
View all comments
Isabel
Isabel
8 jaren geleden

Hey Jongen, Dankjewel voor je berichtje. Allereerst vind ik het heel fijn om te horen dat je het wel altijd gezellig hebt met je vader als je bij hem bent. Het is best wel spannend om in een ander huis te slapen, en niet in je vertrouwde bedje thuis. Misschien is het een oplossing dat je eens een nachtje bij je papa kan slapen en dan met je zus op de kamer? Dan is zij in ieder geval in de buurt en is er iemand die voor jou vertrouwd voelt om je heen. Of misschien heb je iets anders van… Lees verder »

Anne
Anne
8 jaren geleden

Hallo, Ten eerste vind ik het knap van je, dat je aangeeft wat je wel of niet wilt. Je hoeft je niet schuldig, als je niet bij je vader slaapt. Heb je je vader wel al een keer verteld, waarom je liever bij je moeder slaapt? Misschien moet je eens gewoon vertellen, dat je je daar meer thuis voelt, maar dat je ondanks dat wel erg veel van je vader houdt. Misschien begrijpt hij en je zus de situatie dan beter. Het heeft gewoon niets met je vader te maken, als je daar niet graag wilt slapen. Het is goed… Lees verder »