Mij (20 jaar) in

Waar kan ik terecht?

Hoi iedereen,

Mijn ouders hebben een paar weken terug vertelt dat ze gaan scheiden. Mijn moeder is afgelopen zaterdag verhuist en aan staande zaterdag verhuizen wij met ze allen haar spullen. Mijn ouders hebben nooit ruzie maar is de liefde gewoon overgegaan in vriendschap. Maar nu komt het probleem: ik kan er met niemand goed over praten waardoor ik het erg opkrop en nu ook lichamelijke stres klachten krijg. Ik ben zelfs laatst weg gegaan van mijn scouting kamp omdat ik het geestelijk niet meer aan kon. Wat zouden jullie aanraden en waar kan ik terecht om er met iemand over te praten?

Xxx mij

Op de hoogte blijven
Laat het mij weten wanneer er
guest

3 Reacties
nieuwste
oudste meest gestemd
Inline Feedbacks
View all comments
lotte
lotte
8 jaren geleden

Hallo, Wat naar dat je er zo’n last van hebt. Wel heel begrijpelijk. Het is ook heel moeilijk als je ouders gaan scheiden. Wat je gewend bent voor een lange tijd is nu ineens weg. Ik zelf heb ook lichamelijke klachten gehad omdat ik niet met mensen in mijn omgeving kon praten over hoe ik me voelde. Uiteindelijk ben ik naar een psycholoog toe gegaan en dat heeft me heel goed gedaan. De scheiding van mijn ouders is nu 10 jaar geleden en ga nu naar een psychotherapeut. Wat ik hier mee wil zeggen is dat het totaal niet raar… Lees verder »

Anne
Anne
8 jaren geleden

Hallo, Vervelend dat je door al het stress en veranderingen lichamelijke klachten krijgt. Ik zelf heb daar ook altijd last van, als er spannende momenten in mijn leven zijn. Ook vervelend dat je met niemand erover kunt praten. Ik neem aan dat je verder geen zus(jes) of broer(tjes) hebt, waar je dit kwijt kunt? Misschien kun je op je school met een vertrouwenspersoon praten. Of bijvoorbeeld naar een psycholoog gaan, tenminste als je dit financieel kunt. Verder zou ik voor de lichamelijke klachten, ademhalingsoefeningen/ontspanningsoefeningen gaan doen. Dit helpt mij ook altijd, om weer tot rust te komen. Je zou op… Lees verder »

xanno.niemx
xanno.niemx
8 jaren geleden

heii
wat klote dat je ouders gaan scheiden ik heb exact hetzelfde probleem ik kan er met niemand over praten
mij is gezegd
praat er over met iemand die dicht bij je staat
je vriend
een hele goeie vriendin
oma
je ouders zelf helpt ook wel klinkt apart maar echt
en schrijf het op! klinkt kinderachtig maar schrijf het op in een boek of je notities
het werkt echt geeft geen commentaar en luister
het lucht echt je hart
ik hoop dat ik je geholpen heb
xx mij