Debby (18 jaar) in

Midden in

Hallo allemaal,

Mijn naam is Debby, 18 jaar en zit midden in een echtscheiding. Mijn ouders zijn al 21 jaar getrouwd maar sinds een jaar loopt het al niet lekker. Mijn moeder is verliefd op een ander en ziet hem 3 keer in de week. Mijn vader gaat hier erg aan onder door. De band tussen mij en mijn moeder is erg beschadigd hierdoor. Vroeger deden we veel samen en nu groeten we elkaar alleen maar gedag. Ik sta aan mijn vaderskant. Door dat ze verliefd is wil ze scheiden en op haar zelf wonen. Ik ben erg boos en verdrietig. Mijn vader verdiend zoiets niet. Momenteel ben ik druk bezig met het inrichten van mijn nieuwe kamer, het voelt heel dubbel.. Heb namelijk het gevoel dat ik mijn vader in de steek laat..

Heeft iemand hetzelfde / tips?

Debby

Op de hoogte blijven
Laat het mij weten wanneer er
guest

5 Reacties
nieuwste
oudste meest gestemd
Inline Feedbacks
View all comments
Anne
Anne
8 jaren geleden

Hey Debby,

Ik begrijp best dat je dat zielig voor je vader vind. Maar jij hebt ook recht op een eigen leven. Jullie kunnen alsnog goed contact houden.

Ik heb die haatgevoelens tegenover mijn vader en sinds 9 jaar al geen contact met hem. Dit voelt goed. Doe vooral de dingen die goed voelen!

Groeten,
Anne

Debby
Debby
8 jaren geleden

Hoi Anne en Yannick,

Bedankt voor het reageren!
Ik ga op mezelf wonen, hierdoor heb ik enigszins een schuldgevoel. Mijn vader is dan in een klap alleen…
Yannick, heb jij nog goed contact met je vader? Bij mij komt er veel haat naar boven tegenover mijn moeder. Het klinkt hard/raar maar zodra het rond is hoef ik niks meer van haar..

Idgv nogmaals bedankt!
liefs Debby.

Debby
Debby
8 jaren geleden

Hoi Anne en Yannick,

Sorry voor mijn onduidelijkheid. Ik ga uit huis en op mezelf wonen. Ik voel me daar door ‘schuldig’ tegenover mn vader dat hij in een klap alleen is..
Yannick heb jij nog goed contact met je vader? Ik heb namelijk het gevoel dat ik niks meer met mn moeder te maken wil hebben.. misschien klinkt het hard /vreemd maar zij heeft immers alles kapot gemaakt..

Bedankt voor jullie reactie!

Yannick
Yannick
8 jaren geleden

Beste Debby, Ik wil beginnen met dit: je hoeft je écht niet schuldig te voelen. Ik begrijp je gevoelen hierover heel goed. Je wilt goed voor je vader zorgen en er voor hem zijn. Ik heb precies hetzelfde meegemaakt, alleen was het andersom: mijn vader was vreemdgegaan en ging daarna het huis uit. Waar ik wel heel erg benieuwd naar ben, is of jij nou ook het huis verlaat. Want je hebt het over een nieuwe kamer. Ga je weg bij je vader? Misschien kun je erover nadenken wat voor jou de fijnste oplossing is. Na de scheiding wilde ik… Lees verder »

Anne
Anne
8 jaren geleden

Hallo Debby, Ik kan me heel goed voorstellen, dat de band met je moeder door de situatie minder is geworden. Ik kan ook begrijpen, dat je door deze situatie aan de kant van je vader staat. Echter vind ik persoonlijk wel, dat je moeder er zelf ook niets aan kon doen. Gevoelens veranderen en verliefd worden op iemand anders kan altijd. Natuurlijk begrijp ik, dat jij en je vader hier anders tegen aan kijken. Immers is je moeder degene die jullie familie heeft ‘verbroken’. Zoals ik begrijp ben je je nieuwe kamer aan het inrichten (bij je moeder?). Je hebt… Lees verder »