Lies (23 jaar) in

Ik doe hem teveel aan mijn moeder denken

Sinds 3 maand zijn mijn ouders onofficieel gescheiden, mijn mama is dan namelijk verhuisd. Daardoor moeten mijn 2 broers, mijn zus en ik elke week wisselen van ouder. Sinds de verhuis is mijn vader zeer kwaad op mijn moeder en wil hij niets meer met haar te maken hebben. Wat wel lastig is omdat er nog veel moet afgesproken worden en veel verdeeld. Volgens mijn vader doe ik hem te veel aan mijn moeder denken en dat laat hij duidelijk merken door het feit dat hij me vaak negeert als ik bij hem ben. Wat zeer pijnlijk is voor me. Ik probeer dit te negeren en ben dan ook vaak bij mijn vriend. De vorige keer dat ik naar mijn vader moest, was ik in het weekend bij mijn vriend toen ik van mijn jongste broer te horen kreeg dat mijn vader, tijdens een discussie aan tafel, gezegd had dat hij niemand kent met de naam ‘Lies’. Wat mijn enorm veel verdriet deed omdat te horen. Ik ben thuis gekomen en heb mijn vader er mee geconfronteerd. Volgens hem was er niets aan de hand en had ik het verkeerd begrepen. Ik heb enorm hard zitten wenen toen hij dat tegen me zie. Ik heb het ook enorm lastig met het feit dat mijn vader niet door heeft dat hij me verdriet heeft gedaan met dat te zeggen. Ik weet niet goed wat ik er nu mee moet doen. Omdat mijn vader duidelijk laat merken dat hij niet blij is met me omdat ik de kant van mijn mama kies (vanuit zijn standpunt gezien). Terwijl dit niet zo is. Maar dat krijg ik niet aan zijn verstand gebracht. Hierdoor heb ik geen zin meer om mee te gaan naar mijn vader. Maar ik ga nog mee voor mijn zus, die nog geen 18 is. Ik weet niet hoe lang ik het nog ga volhouden. Ik hoop elke keer dat het beter gaat dan de keer er voor. Maar het is steeds ijdele hoop. Ik weet niet goed wat ik nu moet doen of hoe ik het moet duidelijk maken aan mijn vader. Hopelijk gaat het beter met de tijd.

groetjes
Lies

Op de hoogte blijven
Laat het mij weten wanneer er
guest

3 Reacties
nieuwste
oudste meest gestemd
Inline Feedbacks
View all comments
Nadia
Nadia
8 jaren geleden

Hallo Lies, Wat een vervelende situatie, zeg! Het is natuurlijk niet leuk dat je vader duidelijk laat merken dat je hem te veel aan je moeder laat denken en dat hij je daarom gaat negeren of zegt dat hij je niet kent. Dit lijkt me voor jou inderdaad heel lastig en verdrietig om mee te maken. Gedraagt hij zich ook zo bij je broers en zus? Het is super lief van je dat je voor je zus nog steeds mee wilt gaan naar je vader, maar wanneer jij het gevoel hebt dat het echt geen zin meer zal hebben voor… Lees verder »

Lies
Lies
8 jaren geleden

hey Frederike

Dank je wel voor je tip. Ik zal het proberen samen met de bemiddelaar. Hopelijk werkt het voor mij ook.
Wel fijn dat het bij jouw geholpen heeft.

groetjes
Lies

Frederike
Frederike
8 jaren geleden

hi lies, wat een verdrietig verhaal,misschien kan je samen met je vader gaan praten en dan vraag je bijvoorbeeld aan iemand of die er bij wilt zijn om het gesprek een beetje te lijden en te zorgen dat jullie allebei jullie verhaal kunnen doen. ik heb dat zelf ook gedaan toen ik in gesprek ging met mijn moeder en ik vond dat zelf wel fijn. en misschien helpt het als je even een tijdje bij je moeder gaat wonen en dan bijvoorbeeld een keer even langs gaat bij je vader zodat jullie wel in contact blijven samen. ik wens je… Lees verder »