Anoniempie (14 jaar) in

Ongemakkelijk

Hey allemaal,
Een paar weken geleden kondigde mijn ouders aan dat ze gaan scheiden. Mijn vader woonde al een tijdje niet meer thuis en ik had het al zien aankomen want ik praatte er veel over met mijn moeder. Een week nadat mijn moeder (mijn vader wilt het eigenlijk niet) het besluit had genomen te scheiden kwam ik achter dingen die mijn vader heeft gedaan in het verleden. Pijnlijke dingen die ik beter niet had kunnen weten omdat het allemaal al zwaar genoeg is. Door deze dingen ben ik verdrietig en erg boos op mijn vader en ons contact is nu erg slecht. Elke keer als ik hem zie klap ik zo ongeveer helemaal dicht en is het ongemakkelijk. Hij blijft maar herhalen hoe naar hij het vind en hoeveel hij van me houd. Het liefst zou ik hem niet meer zien maar…het blijft mijn vader. Iemand tips of hulp om hiermee om te gaan?

Op de hoogte blijven
Laat het mij weten wanneer er
guest

4 Reacties
nieuwste
oudste meest gestemd
Inline Feedbacks
View all comments
Robin
Robin
8 jaren geleden

Hey anoniempje, Het is soms erg moeilijk als je in zn situatie komt. Maar je moet doen waar jij je het beste bij voel. Maar wees wel eerlijk tegen je vader en leg bijvoorbeeld uit waarom je even geen contact wilt of hem even niet wilt zien. Je moet het toch op je eigen manier verwerken en dat is niet makkelijk. Je moet niet gaan omdat je van jezelf moet gaan of dat je je schuldig voelt. Soms moet je je zelf even op de eerste plek zetten. Maar onthou goed “je moet je niet druk maken over dingen die… Lees verder »

Pim
Pim
8 jaren geleden

Ik snap voor je dat het heel erg lastig is. Ieder mens kan rare dingen doen door hun emotionele gedachtes maar ook gevoelens. Hierdoor kunnen ze foute beslissingen maken omdat ze niet lekker in hun vel zitten door bijvoorbeeld een slechte relatie. Hier kun je niks aan doen en alleen maar van leren daarom is het belangrijk mensen een 2e kans te geven en met hun over alles te kunnen praten .

Doe dit dus ook is mijn advies.

Succes !

anoniempje
anoniempje
8 jaren geleden

heey anoniempje ik heb precies hetzelfde gehad ik had mijn vader een jaar niet gezien dat wilde ik niet maar je moet je niet onder invloed boos worden want hij heeft vroeger stomme dingen gedaan maar daar zal hij spijt van hebben hij houdt van je en jij ook van hem ook al is het diep van binnen je doet niet alleen hem pijn als je hem niet meer gaat zien ook jezelf het is moeilijk maar ja ik heb precies hetzelfde ik vind het nu heel moielijk om mijn vader te zien ik durf niks meer bij hem hij… Lees verder »

Anouk
Anouk
8 jaren geleden

hoi Anoniempie, Goed dat je hier reageert. wat vreselijk om te lezen, maar ik begrijp heel goed wat je schrijft het is mij ook ongeveer overkomen. Mijn vader ging namelijk vreemd en toen mijn moeder daar achter kwam vroeg ze de scheiding aan. Hier werd mijn vader heel boos over en bleef vol houden dat het mijn moeders schuld was dat ze gingen en nu zijn gescheiden. Terwijl ik vind dat mijn moeder hier al het recht tot had. Mijn moeder is altijd heel open naar mij gebleven een eerlijk verteld wat aan de hand was. Mijn vader loog tegen… Lees verder »