een meisje (13 jaar) in

Ik vind hem niet aardig

Hey, ik ben nu 13 jaar en mijn ouders zijn gescheiden toen ik 8 was. bij mijn vader heb ik een stiefmoeder en een stiefzusje. Sinds ongeveer een half jaar heeft ook mijn moeder een relatie, alleen ik vind hem niet aardig. ik voel me erg ongemakkelijk bij hem. ik heb het al tegen mijn moeder gezegd, maar ik heb niet het gevoel dat ze me begrijpt. het lijkt alsof ze alleen blij kan zijn als hij er is. een bijvoorbeeld, als mijn broertje een glas laat vallen flipt ze bijna en als hij het doet blijft ze kalm en lacht ze.
mijn moeder is ook boos op mij omdat ik me ‘verstop’ op m’n kamer, ik weet dat ik dat eigenlijk niet moet doen, maar ik voel me niet fijn bij hem. hij gaat nu ook mee op vakantie.. ik weet niet wat ik moet doen en heb al gezegd dat ik daar geen zin in heb.

lieve groetjes, een meisje

Op de hoogte blijven
Laat het mij weten wanneer er
guest

1 Reactie
nieuwste
oudste meest gestemd
Inline Feedbacks
View all comments
Dara
Dara
8 jaren geleden

Heey, bedankt voor je berichtje. Dat is inderdaad een lastige situatie, maar probeer het hier met je moeder over te hebben. Er is niet echt een andere manier om dit op te lossen. Als je moeder nieuw verliefd is, zal ze niet helemaal rationeel bezig zijn (jammer genoeg hoort dat erbij), dus is het juist handig als jij haar kan laten weten dat haar gedrag heel vervelend is voor jullie. Doe dit niet op een manier waarin jij haar of haar nieuwe vriend aanvalt (dan wordt ze defensief en komt er niks productiefs uit), maar maak haar duidelijk dat jij… Lees verder »