E. (14 jaar) in

Ik ben het zat

Hey ik ben 14 jaar. mijn ouders zijn gescheiden toen ik 4 of 6 jaar was. Ik kan me niks meer herinneren van toen ze bij elkaar waren. Mijn broer en zus wonen bij mijn moeder. Ik ga om de 5 dagen heen en weer. Mijn moeder is al 7 jaar getrouwd met mijn stiefvader en hebben 2 kinderen erbij. Mijn vader heeft al ong. 5 vrouwen gehad, maar als ik bijvoorbeeld een glas omstoot wordt hij boos, maar als me stiefmoeder het doet zegt die alleen maar dat is nirt handig. Ik word er echt gek van. Als ik in de buurt ben en er gaat wat mis is het mijn schuld terwijl ik niks deed of als er iets is gebeurt wat niet handig of fijn is heb ik het ‘gedaan’. (Terwijl ik er niks vanaf wist of net thuis kom) het komt er op neer dat het vaak mijn schuld is als er wat gebeurd wat niet van is. Ik ben het zat en wil graag op mezelf, maar daar ben ik te jong voor dus moet wat anders verzinnen, maar ik weet na 2 jaar nog nik. Als iemand tips heeft hoor ik dat graag. Xx

Op de hoogte blijven
Laat het mij weten wanneer er
guest

3 Reacties
nieuwste
oudste meest gestemd
Inline Feedbacks
View all comments
Esmee
Esmee
8 jaren geleden

Dank jullie wel voor die berichtjes, ik heb het wel eens tegrn hem gezegt en hij zei: ‘ik ben dan niet boos’ maar hij verheft zijn stem en voor mij is dat boos gedrag. Ik en me ouders snappen elkaar niet. Dat vind ik erg jammer, maar ik weet niet hoe ik dit kan oplossen. Maar alsnog bedankt voor de tips. X gr. E (van Esmee )

Aron
Aron
8 jaren geleden

Beste E., Bedankt voor jouw berichtje op ons forum. Wat een vervelende situatie voor jou! Ik kan het mij heel erg goed voorstellen dat jij het natuurlijk niet prettig vindt dat alleen jij er op zo’n manier op wordt aangesproken. Ik snap helemaal dat je op zo’n moment het liefst even weg wilt gaan, want je voelt je er helemaal niet prettig bij als jouw vader zo boos wordt. Toch is dit niet de juiste oplossing. Probeer er eens met jouw vader over te praten, als je dit moeilijk vindt dan kun je het ook in een brief schrijven die… Lees verder »

Anne
Anne
8 jaren geleden

Hallo E.,

Ik kan me voorstellen dat je het niet leuk vind, dat je vader je zo behandeld. Heb je weleens tegen je vader gezegd dat je het oneerlijk vind, dat jij vaak de schuld krijgt over van alles? Ik zou je vader gewoon zeggen dat jij dit niet leuk vind! Misschien dat hij dan gaat nadenken en anders gaat reageren.

Ik wens je veel succes.

Liefs,
Anne