Anoniem (13 jaar) in

Verhuizen

hoi, mijn ouders zijn nu anderhalf jaar gescheiden en mijn vader had het huis “gekregen” en dus ik bleef er wonen .
Maar mijn moeder ging met haar vriend (nu haar man) naar Noord-Brabant , terwijl wij in Overijssel wonen .
Ik zit nu echt al heel lang te twijfelen of ik met mijn moeder wil wonen , maar ik durf het mijn vader niet te vertellen. En sws ben ik al niet goed bezig met school ens.
Dus zit ik echt te twijfelen .
Iemand advies hoe je je vader verteld dat je bij je moeder wilt wonen ?

Op de hoogte blijven
Laat het mij weten wanneer er
guest

3 Reacties
nieuwste
oudste meest gestemd
Inline Feedbacks
View all comments
Dara
Dara
8 jaren geleden

Inderdaad begrijpelijk dat zo’n situatie lastig voor je is, probeer wel bij jezelf te blijven; jij bent immers niet verantwoordelijk voor het geluk van de ouders. Ik zou je sterk adviseren om er met iemand over te praten, iemand neutraal, iemand die er voor jou is. Een aanrader is ommet de vertrouwenspersoon op school te praten. Dit is iemand waarbij al je verhalen veilig zijn en die er is om jou te helpen. Verder is het waarschijnlijk zo dat de situatie invloed heeft op je school prestaties. Dit is lastig maar hierbij kan je ook geholpen worden. Voor mij maakte… Lees verder »

Charlotte
Charlotte
8 jaren geleden

Hoi Anoniem, allereerst natuurlijk bedankt dat je dit met wilde delen met ons. Het klinkt best wel heftig eigenlijk, ervaar je dat zelf ook zo? Een scheiding die anderhalf jaar geleden is, is eigenlijk best nog wel vers. Ik kan begrijpen dat je het daar misschien stiekem nog best een moeilijk mee hebt. Zou dat ook de reden kunnen zijn dat het op school momenteel niet zo goed gaat? Ik begrijp uit je verhaal dat je nu bij je vader woont in Overijssel en dat je moeder in Noord-Brabant woont, dat is wel echt heel ver van elkaar af! Kom… Lees verder »

Aron
Aron
8 jaren geleden

Hallo anoniem, Bedankt voor jouw berichtje op ons forum! Zoals ik lees vind je het erg moeilijk om jouw vader te vertellen dat je liever bij jouw moeder wilt gaan wonen. Het is heel begrijpelijk dat je het erg moeilijk vindt om dit tegen jouw vader te vertellen, het is ook niet niets om zoiets te vertellen, dat is een heel grote stap! Het beste kun jij eerlijk tegen jouw vader vertellen dat je liever bij jouw moeder gaat wonen. Ga even rustig om de tafel zitten en neem de tijd om te zeggen wat jij graag wilt zeggen. Dit… Lees verder »