Anoniem (18) in

Band stiefvader

Hoi!

De laatste tijd is de band met mijn stiefvader niet zo goed. Het is al 1,5 jaar zo. We hebben een keer een gesprek gehad, omdat hij boos werd uit het niets. Dit gaf hij ook toe en toen leek het beter te gaan.
Sinds een aantal maanden gaat het weer slechter. Hij negeert mij en ik merk dat hij mij niet aardig vindt. Ik probeer normaal te doen en ook gesprekken aan te knopen, maar dit lijkt niet te lukken. Hij is er een keer in de twee weken. Elke keer heb ik een gespannen weekend en daarna stel ik het maar uit om er wat aan te doen. Het is dus niet dat hij lelijke dingen zegt, maar ik voel dat hij mij niet mag en negeert mij.
Ik weet niet goed wat ik moet doen. Ik durf er niet met mijn moeder over te hebben, want zij wil geen ruzie en ik kan sowieso niet zo goed met mijn moeder praten. Ik weet echt niet wat ik moet doen. Ik wilde eerst mijn stiefvader appen en om een gesprek vragen, maar dan moet ik het natuurlijk ook zeggen. Via app vind ik het ook wat onpersoonlijk, maar zo vaak zie ik hem dus ook niet.

Wat zouden jullie doen? Ik kijk uit naar jullie antwoorden! Bedankt alvast!

Liefs Anoniem.

4
Reacties

4 Comment threads
0 Thread replies
1 Followers

Most reacted comment
Hottest comment thread
4 Comment authors
annaBibiSabineEmma Recent comment authors
  Op de hoogte blijven  
nieuwste oudste meest gestemd
Laat het mij weten wanneer er
anna

lieve anoniem, het is moeilijk om niet geaccepteerd te worden door de partner van je moeder. het blijft moeilijk maar als hij zich niet wilt openstellen voor normaal gedrag tegenover jou kan je er niet veel aan doen, dit antwoord is niet echt een advies maar ik zit er zelf ook in en ik heb het achter me gelaten, ik zeg soms hoi of doei maar dat is dan ook en ik heb daar nu vrede mee. na 9 jaar dat mijn stiefpa in mijn leven is vind ik het niet meer nodig om nu nog met hem om te… Lees verder »

Bibi

Lieve anoniem, Allereerst wat dapper dat jij je vraag durft te stellen op dit forum! Dit is al een goede stap met praten over hoe jij je voelt over de situatie thuis. Wat vervelend hoe de situatie nu is met je stiefvader. Ik heb zelf ook een tijd een gespannen situatie gehad met mijn stiefvader en dat voelde niet fijn. Voor mij was het destijds ook enorm lastig om er met mijn moeder over te praten of überhaupt met iemand, daarom vind ik het heel dapper dat jij je vraag hier al stelt! Dit laat ook zien dat je graag… Lees verder »

Sabine

Lieve anoniem, Wat goed dat je het forum hebt gevonden voor je vraag! En wat een nare situatie is dit met je stiefvader. Zo zijn de weekenden helemaal niet zo leuk als ze zouden kunnen zijn. Bij mij is het juist mijn stiefmoeder die mij er liever niet bij lijkt te hebben. En dat is vaak best wel lastig want je wilt gewoon graag bij je moeder zijn lijkt mij en als je stiefvader dan zo doet maakt dat het niet makkelijker. Ik wil eerst even zeggen dat ik het echt super knap vind dat jij je best doet om… Lees verder »

Emma
Emma

ik zou weer een gesprek voeren en ik zou als ik jou was gewoon normaal doen het leuk hebben met hem en als het nog een keer gebeurt dan sorry maar je stiefvader heeft dan iets in zijn hersenen dan moet hij maar naar de dokter