Anoniem (12 jaar) in

Mijn ouders gaan scheiden

Mijn ouders gaan scheiden, een paar weken geleden kreeg ik te horen dat mijn ouders gingen scheiden. Ik had het wel al een beetje door maar ik ben er wel verdrietig om. Mijn broertje had het helemaal niet verwacht!

Gelukkig hebben mijn ouders geen ruzie. Ik weet niet of ik “gelukkig” moet zeggen want het is natuurlijk allemaal niet leuk..

Op de hoogte blijven
Laat het mij weten wanneer er
guest

3 Reacties
nieuwste
oudste meest gestemd
Inline Feedbacks
View all comments
anoniem
anoniem
9 jaren geleden

in het begin is het moeilijk maar aan het eind wen je er aan dat is wel heel fijn nieuwe stiefouders is wennen maar probeer er mee om te gaan en als je je toch vervelend gaat voelen praat er over

Emma
Emma
9 jaren geleden

Hey Anoniem,

Wat vervelend! Het is hartstikke logisch dat je er een beetje verdrietig om bent, je wil natuurlijk het liefst allebei je ouders bij elkaar.
Praat je er wel over met mensen om je heen? Ik weet zeker dat dat je goed zou doen, ook voor je broertje.

Verder sluit ik me helemaal aan bij Tessa: Het heeft tijd nodig. De tijd zal het leren, maar de tijd zal het ook verlichten 🙂 En je kunt hier natuurlijk altijd terecht.

Veel sterkte!
Liefs,
Emma

Tessa
Tessa
9 jaren geleden

Hoi anoniem, Het begin van de scheiding is allemaal gek want je weet niet zo goed wat er allemaal gaat gebeuren. En misschien begrijp je ook niet zo goed waarom ze uit elkaar gaan. Ik voelde dat ten minste heel erg in het begin. Je kan eigenlijk nog niet echt zeggen of je gelukkig bent dat je ouders uit elkaar gaan. Als ze alleen maar ruzie aan het maken waren met elkaar, dan zou je zeggen van wel. Maar gelukkig doen ze dat niet. Maar dat maakt het dan ook weer lastig om te zien of dit nou beter is… Lees verder »