De kerstreclame van de PLUS vind ik moeilijk

Malou
12 dec 2017

De PLUS heeft dit jaar gekozen voor een kerstreclame met als thema gescheiden ouders. In de reclame beleef je de kerst door de ogen van een meisje met gescheiden ouders. Ze nodigt op haar manier haar vader uit om bij haar moeder met kerst te komen eten. Maar wat vinden kinderen met gescheiden ouders ervan? Pijnlijk of een mooi voorbeeld? Wij hebben het de jongeren van Villa Pinedo gevraagd.

Uit het merendeel van de reacties blijkt dat we bijna allemaal een brok in onze keel hadden of een traantje hebben moeten wegpinken, omdat het bij ons niet zo is gegaan, maar ook vooral omdat we het zo’n mooie reclame vinden. Samen één mooie kerst is wat elk kind van gescheiden ouders het liefst wil. Helaas is dit bij heel veel gezinnen niet mogelijk, dit begrijpen wij ook.

Zo is dit bij mij nooit mogelijk geweest, maar dat betekent niet dat ik dit andere kinderen niet gun, juist wel. Daarom vind ik deze reclame ook zo belangrijk. Het is voor mij dan wel even moeilijk, maar ook juist een hele mooie toekomstvisie. Als er ook maar een aantal ogen geopend worden door deze reclame, is dat al een mooie uitkomst.

En voor de kinderen die het moeilijk vinden om naar zo’n reclame te kijken, omdat kerst voor hen niet met papa en mama samen gevierd kan worden; hoe moeilijk het soms ook is om te zien, kerst kan ook gescheiden heel erg fijn zijn. Dubbel zoveel kerst, dubbel zoveel gezelligheid! En je mag je altijd aanmelden voor een buddy om je door deze moeilijke periode heen te helpen!

Malou (23)

 

Wil jouw kind een buddy?: www.villapinedo.nl/buddy

Open brief ‘Aan alle gescheiden ouders’: www.villapinedo.nl/open-brief-aan-alle-gescheiden-ouders