Senna (18 jaar) in

Ik ben zo moe

Hallo. Een maandje geleden kreeg ik het stomme nieuws te horen. Sindsdien ben ik zo enorm moe en het maakt niet uit wat ik doe, ik blijf moe.
Hoort dit bij het proces van alles? Zijn er meer mensen die dit hebben gehad? Iemand tips?

Op de hoogte blijven
Laat het mij weten wanneer er
guest

6 Reacties
nieuwste
oudste meest gestemd
Inline Feedbacks
View all comments
Rian
Rian
8 jaren geleden

Hoi Senna,
Ik was een stuk jonger toen mijn ouders gingen scheiden (namelijk 10) maar ik herken dit helemaal! Het is heel moeilijk om te verwerken als je te horen krijgt dat je ouders gaan scheiden. Je denkt er constant aan (bij mij te minste) en dat kost veel energie en soms slaap je ook niet goed. Het is dus heel normaal dat je zo moe bent.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Hopelijk gaat het snel beter met je, heel veel sterkte met de scheiding.
Liefs, Rian

Robin
Robin
8 jaren geleden

Dit is heel normaal je lichaam verwerkt dit ook een beetje op deze manier ik heb precies het zelfde ben alleen maar moe vroeg of hoelang ik ook geslapen heb. Dit is een effect op hoe je lichaam omgaat met grote gebeurtenissen en veranderingen !

Reger
Reger
8 jaren geleden

Hey, Ik herken het heel erg! Mijn ouders gaan ook scheiden en het huis moet verkocht worden. Alles kost zoveel energie. Je raakt al energie kwijt door wat je doet op een dag en door de hele situatie dubbel zo veel energie. Ik kreeg ook veel last van hyperfentileren en hoofdpijn. Het is nooit verkeerd om even naar de dokter te gaan en te vertellen over je moeheid want geloof me, je krijgt goede tips! En vooral over de situatie blijven praten met anderen, het is een naar onderwerp maar dan hou je niet alles opgekropt, opkroppen vraagt namelijk ook… Lees verder »

Celeste
Celeste
8 jaren geleden

Hi Senna, Als ik het goed begrijp heb jij een maandje geleden gehoord dat je ouders zijn gescheiden? Wat ontzettend vervelend voor jou. Dat je nu zo moe bent kan zeker komen door de verwerking van de scheiding. Er komt zoveel op je af, er verandert zoveel en er is zoveel om je druk over te maken. Dat zal vast en zeker een hoop energie van je vragen. Ik denk wanneer het allemaal wat rustiger in je hoofd is en wanneer je het een plekje hebt gegeven dat jij meer energie zult hebben. Natuurlijk duurt dit even want het is… Lees verder »

Anouk
Anouk
8 jaren geleden

Hallo Senna, Wat vreselijk om te lezen dat je ouders dus ook gaan scheiden. Wel fijn dat je je vraag hier durft te stellen. Dat je zo moe bent constant is niet zo heel raar er gebeurt nu heel veel met je. Heel veel verwarrende en heftige emoties die bewust vaak ook nog onbewust heel veel energie vreten. Ook stress van andere heeft invloed op je want je gaat er toch ook op reageren. Helemaal in het begin van de scheiding van mijn ouders kon ik wel de hele dag slapen. Later als er dan stressvolle situaties zich voor deden… Lees verder »

Dianne
Dianne
8 jaren geleden

Waarschijnlijk ben je er met je gedachten veel (onbewust) mee bezig.
Dat vraagt ontzettend veel energie van je.
Terwijl je voor je gevoel weinig hebt gedaan waardoor je zo moe kunt zijn.
Ik ging me altijd even lekker douchen en dan vervolgens schreef ik alles op wat in mijn hoofd zat en wat los was gekomen door het douchen
Daarnaast fietste ik veeel naar mijn school stage of andere dingen.
Ik merkte dat bewegen en frisse lucht erg goed hielp tegen mijn vermoeidheid en gedachten.
Als je meer vragen hebt of meer wilt weten. Vraag gerust!